Thursday, April 9, 2009

5 arif 2009

Di hadapan kolam ikan
4 my student read this story:
Don't worry.
Masa aku balik dari Singapura menaiki keretapi, terdapat tiga orang yang duduk bersama. Dua di depan aku dan satu lagi kat sebelah. Yang kat depan aku ni orang Amerika dan disebelahnya orang Cuba. SEbelah aku pulak orang Bangladesh. Dalam perjalanan itu pun kami berborak sesama kami tentang negara masing-masing.....borak punya borak, tiba-tiba orang Amerika ni pun mengeluarkan Wang Dollar Amerika dan dibakarnya. Selepas itu dikeluarkan rokok dan dinyalakan rokok itu dengan wang dollar yang terbakar itu dan dibuangnya wang dollar tersebut...bertanyalah orang Cuba itu "tadi Why you do that for?" Dengan selamba Mat Salleh itu menjawab " Don't worry, I got a lot cigar in my country"
Tercengganglah masing-masing. Belum habis tercenggang ..Si Cuba ni pun tiba-tiba mengeluarkan sebatang curut ( curut Cuba adalah curut yang termahal di dunia) lalu dinyalakannya..belum sempat beberapa sedut terus dibuangnya ke luar tingkat..
"why you do that for?" tanya Mat Salleh tadi " Don't worry, I got a lot cigar in my country"
terkejutlah aku dibuatnya. Masa itu aku tengok Bangladeh tu tengah fikir apa nak di buat pulak...Masa dia tengah fikir ..aku pun apa lagi..terus tangkap Bangla tu terus aku campak keluar tingkap...belum sempat dia orang tanya lagi aku pun cakaplah...
DON'T WORRY, I GOT A LOT BANGLADESHIS IN MY COUNTRY"..........
P/S: tiada double mining ye...

No comments:

Post a Comment